fredag 22 oktober 2010

Blötsnö och koppelpromenader

När vi gick upp för ca en timme sedan så låg det blötsnö över marken. Memphis var INTE glad, och till råga på allt fortsätter snöflingorna att falla. Viggo däremot, var lite nyfiken och tyckte det var härligt ute. Tur att det är vilodag 1 av 3 idag då (på grund av narkosen), så vi inte behöver vara ute, tycker Memphis. Pojkarna ska vara lugna och stilla i ungefär 10 dagar. Hur f-n ska det gå med Viggo? Han var redan rastlös igår kväll, och imorse var jag rädd att såret skulle spricka upp som han skuttade när jag tog fram kopplet. Räddningen blir väl långa koppelpromenader om några dagar när narkosen har gått ur kroppen ordentligt. Det som kommer bli jobbigt är att ha Viggo i koppel. Jag har honom lös nästan hela tiden, och oj vad han kommer vilja springa. Fort, fort ska det gå.

2 kommentarer:

  1. Ja, nu börjar det att bli kallt. Schäfern här hemma stormtrivs och rullar runt i frosten på backen. Pudeln tycker det är ok så länge hon slipper täcket och Whippeten ääälskar sitt täcke men vill helst inte stå stilla för länge, då blir det kallt ;-). Ja, det kan vara svårt att hålla pigga hundar stilla och lugna. Jag körde hjärngympa, hjärngympa och åter hjärngympa med Edda efter hennes kastrering. Köpte ett spel gjort av Nina Ottosson så hon fick klura lite. Då blev det inte så mkt spring heller.
    Ha det gott!
    kram från mig
    /maria

    SvaraRadera
  2. skönt att kastreringen gick bra! Kan förstå att det är svårt att hålla dom i stillhet, men Nina Ottossonspel låter som ett bra förslag...

    SvaraRadera